fbpx

Primer dia de ruta pels Cotswolds. Guia per visitar Lacock, Castle Combe, Tetbury i Bibury

2 febr., 20200 comments

El mes de juliol de 2019 vam estar tres dies de ruta pels Cotswolds, una de les zones més pintoresques d’Anglaterra.

Després d’una primera jornada de viatge des de l’aeroport de Londres fins a Westbury, on vam dormir al B&B Redwood Lodge (90 £ per l’habitació triple amb esmorzar), vam començar la ruta pròpiament dita pels poblets dels Cotswolds. Durant el viatge entre Londres i els Cotswolds vam aprofitar per visitar el monument megalític d’Stonehenge gratis.

Lacock

Lacock va ser el primer poble que vam visitar dels Cotswolds. Aquest petit poble del segle XIII és famós per les seves casetes de pedra, però també per la seva preciosa abadia, Lacock Abbey (l’entrada costa 14,5 £).

Va néixer com una abadia, però amb el temps va passar a ser la residència de la família Tudor i, finalment, de la família Talbot. Com enamorada de la fotografia, em va fer especial il·lusió visitar aquest indret on William Henry Talbot va inventar el negatiu. De fet, als accessos de l’abadia s’hi pot visitar una exposició sobre l’evolució de la fotografia.

D’altra banda, també és un punt d’interès pels fans de les pel·lícules de Harry Potter, ja que al seu claustre medieval s’hi van rodar algunes de escenes.

Un cop visitada l’abadia, ens vam dirigir al centre del poble, on ens va agradar molt l’església medieval de St Cyriac. El poble és encantador, però ens va sorprendre la quantitat de cotxes que hi havia aparcats, tenint en compte que tracta d’un municipi de poc més de 300 habitants i que únicament els veïns hi tenen accés amb els seus vehicles.

A part de les pel·lícules d’en Harry Potter, Lacock ha estat escenari també d’Emma o Moll Flanders, i altres sèries de la BBC.

On aparcar a Lacock

Als afores del poble, a cinc minuts caminant de l’Abadia, perfectament senyalitzat, hi ha un aparcament que té un cost de 4 £. Cal pagar el parquímetre amb efectiu, així que penseu a portar monedes.

Castle Combe

Reconegut en més d’una ocasió com el poble més bonic dels Cotswolds per «The Times», Castle Combe és parada imprescindible en una ruta per la regió. De fet, la imatge de les seves casetes de fusta des del pont que hi ha en un dels extrems de  la població és, possiblement, la imatge més coneguda dels Cotswolds.

Nosaltres hi vam fer cap al migdia, just a l’hora de dinar, i hi vam trobar molta menys gent de la que esperàvem, però també ens va sorprendre els pocs serveis que hi havia. De fet, per dinar només vam tenir l’opció de fer-ho a The White Hart, un pub amb més de cinc segles d’història. Per dos sandvitxos, tres cerveses, un suc i unes patates vam pagar 31 £. No vam menjar malament, però el servei va ser una mica lent.

De vista imprescindible són The Market Cross, la peça central del poble, i St Andrew ‘s Church. A la base de la torre hi ha l’anomenat Faceless Clock, un dels rellotges més antics del país.

On aparcar a Castle Combe

Als afores del poble, a uns 10 minuts caminant, hi ha un aparcament gratuït habilitat. Hi ha molts cotxes que aparquen al voral de la carretera que baixa fins al poble, però, si no us fa res caminar, us recomanem que aparqueu en aquest aparcament i camineu fins al centre de la població. El recorregut enmig de frondosos arbres i casetes de camp és encantador.

Tetbury

Amb 1300 anys d’història, Tetbury està estretament lligat al mercat de la llana. Al centre del poble hi ha el Mercat de les columnes, construït el 1655, un indret rodejat de botigues i de cafeteries on prendre el te de la tarda.

Parada obligada és també l’església de Santa Maria. És preciosa i té el quart campanar més alt d’Anglaterra.

Ara bé, el major atractiu de Tetbury, el punt més fotografiat, és Chipping Steps. És el carrer més famós del poble on hi ha una filera de cases situada en un carrer ple d’escales que és força escènic.

Possiblement aquesta és la parada del dia que menys ens va agradar. De tots els pobles, és el que menys atractiu ens va semblar, tot i que l’església ens va semblar una meravella.

On aparcar a Tetbury

Darrere de Market Hall hi ha una zona d’aparcament on és força fàcil trobar alguna plaça lliure. El preu per una hora és de 0,90 £ i de 1,30 £ per dues hores.

Bibury

Situat al costat del riu Coln, Bibury és un poble molt menudet, amb molt d’encant, però infestat de turistes xinesos. Què hi fan aquí? Visitar Arlington Row, un carrerronet format per un grup de nou antigues cases de camp del segle XVI amb sostres inclinats, que són tot un símbol dels Cotswolds.

L’indret és molt bonic, però la massificació li resta cert encant… Tot i això, us recomanem passejar-hi i fer un tomb per Rack Island, una zona pantanosa que hi ha just al davant d’Arlington Row.

On aparcar a Bibury

Al costat de Rack Island hi ha nombroses places d’aparcament gratuït, encara que l’elevada afluència de visitants en aquest petit poble fa que, a vegades, sigui una mica complicat trobar-hi aparcament a la primera.

On allotjar-se als Cotswolds

Tota la informació sobre els allotjaments on vam dormir durant la nostra ruta la trobareu a la guia que vam escriure sobre recórrer durant 3 dies els pobles més bonics dels Cotswolds.

Ara bé, comentar-vos que aquesta segona nit vam passar-la a The Bird in Hand Inn a Witney, en un dels extrems dels Cotswolds.

És un gran edifici enmig del no res, que compta amb una vintena d’habitacions i un restaurant on es menja de luxe. L’habitació era molt gran i estava molt neta. Tot i no ser barat, vam aprofitar el restaurant de l’establiment per sopar. Allí també ens hi van servir un esmorzar britànic complet que estava boníssim.

L’habitació triple amb esmorzar ens va costar 125 £.

El mapa de la ruta pels Cotswolds

Per acabar, compartim amb vosaltres el mapa de la ruta que vam seguir pels Cotswolds, amb tots els pobles marcats i també els allotjaments. Podeu veure el recorregut d’aquest primer dia de ruta seleccionant la informació a la part esquerra del mapa.

Reserva aquí els hotels dels Cotswolds al millor preu
Troba les millors ofertes de cotxes de lloguer amb Auto Europe aquí
Et regalem 25 € per la teva primera reserva amb Airbnb. Fes clic aquí
Compara i compra aquí els bitllets d’avió al millor preu per anar als Cotswolds
Canvia euros a lliures aquí i beneficia’t d’un descompte amb el codi ENFAMILIA
Reserva la teva assegurança de viatge amb un 5% de descompte aquí
Reserva aquí els millors tous i excursions en castellà

Codi ètic: Aquest article està escrit en base a la nostra pròpia experiència, amb informació veraç que volem que et sigui útil a l’hora de planificar els teus viatges. Tingues en compte que alguns enllaços d’aquest post poden ser d’afiliació, és a dir, que si realitzes la compra d’un dels producte aquí esmentats seguint aquest enllaç rebrem una petita comissió que ens ajudarà a cobrir el manteniment del bloc, però l’ús d’aquest enllaç no incrementarà el preu final per a tu.

Laia Díaz

Nascuda a Tarragona, sóc periodista per formació i vocació. M'agraden els castells, les cireres i les xarxes socials i m'apassionen els viatges i la fotografia. En una altra vida vull ser viatgera a temps complet!

També et pot interessar…

Activitat per fer amb nens al Museu d’Alcover

Durant la dècada dels anys seixanta, els picapedrers que treballaven a les pedreres d’Alcover i Mont-ral, ubicades a les muntanyes de Prades, van començar a descobrir restes d’animals marins fossilitzats. La col·lecció va anar creixent tant que el Museu d’Alcover té...

Visitar el santuari de la Mare de Déu de Montserrat de Montferri

Voleu visitar el santuari de Montferri dedicat a la Mare de Déu de Montserrat? En aquest article trobareu tots els detalls pràctics per visitar aquesta encantadora església ubicada a dalt d’un turó amb vistes a l’Alt Camp. Tot i viure a Tarragona ciutat i tenir-ho ben...

10 dies de ruta per Catalunya en cotxe

Sovint organitzem rutes per fer en cotxe o roadtrips per altres països, però mai ens havíem plantejat que un molt bon viatge seria fer una ruta per Catalunya. Per nosaltres, és casa nostra i sovint visitem els seus racons en escapades de cap de setmana, però, de ben...

0 Comments

Submit a Comment

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *