fbpx

Segon dia de ruta pels Cotswolds. Guia per visitar Stratford-upon-avon, Chipping Campden, Broadway i Snowshill

by | 11 ag. 2021

Durant el primer dia de ruta pels Cotswolds per lliure amb cotxe de lloguer vam visitar Lacock, Castle Combe, Tetbury i Bibury, mentre que el segon dia de ruta vam dedicar-lo a visitar quatre pobles més, entre ells el que possiblement és el més conegut de tota la regió: Stratford-upon-avon.

La nit la vam passar a Witney, a l’allotjament The Bird in Hand Inn (125 £ per l’habitació triple amb esmorzar). Es tracta d’un allotjament bastant aïllat, però molt cuidat i amb un restaurant propi excel·lent. No va ser barat, però a l’hora de sopar vam decidir quedar-nos-hi i els fish&chips i la carn que vam menjar estaven riquíssims.

Stratford-upon-avon

Aquesta ciutat és coneguda arreu del món per ser el lloc de naixement de l’escriptor William Shakespeare. Rep més de dos milions i mig de turistes a l’any, així que és possible que sigui l’indret dels Cotswolds on més gent us trobeu. Tot i això, val la pena dedicar-li encara que només sigui un matí per passejar pels seus carrers principals.

Aquest és el temps que li vam dedicar nosaltres, així que vam decidir prescindir d’entrar a la Casa Natal de William Shakespeare, el punt amb més interès de la ciutat. Tot i la falta de temps, tampoc ens semblava un pla gaire atractiu per fer amb la becària de només dos anys, però si els vostres fills són més grans, segur que us resulta una visita per descobrir més detalls de la vida de l’escriptor anglès.

També desperta molt d’interès la Shakespeare ‘s New Place, la casa on Shakespeare va viure d’adult i que també es pot visitar, o l’Anne Hathaway’s Cottage, l’indret on vivia la seva esposa. No vam visitar cap de les tres cases, però en tota la informació que vam llegir sobre Stratfort-upon-avon les millors referències sempre eren per la casa d’Anne Hathaway.

Si visiteu el municipi a l’estiu, és molt recomanable passejar per la vora del riu Avon. Durant els mesos de calor s’hi poden fer tot tipus d’activitats com ara anar amb barca o fer un pícnic en els grans parcs que el rodegen. La becaria es va enamorar de tots els aneguets que es van apropar a saludar-la mentre estava menjant una galeta…

On aparcar a Stratford-upon-avon

A la ciutat hi ha nombrosos pàrquings de pagament, però nosaltres vam tenir la sort de poder deixar el cotxe en una zona regulada a Church Street, a cinc minuts caminant del centre.

Chipping Campden

El carrer més conegut de Chipping Campden és High Street, un carrer que fa corba i que té una successió de cases antigues de pedra que són una preciositat. el carrer és ple d’encantadores botigues d’artesania, de decoració… i també hi ha el Market Hall, una construcció que és molt típica de la regió dels Cotswolds.

ruta por los cotswolds chipping campden

Durant molt de temps Chipping Campden va ser un dels pobles més importants en la producció de llana. Avui en dia, encara s’hi conserven algunes cases típiques de la regió amb les teulades de palla. Mantenir-les és molt costós, així que cada vegada n’hi ha menys, però val la pena anar fins al final de Sheep Street, a la cantonada amb la carretera B4081, per veure uns cottages impressionants. Encara que ja ens n’havíem adonat, aquestes cases ens reafirmen que estem visitant una regió amb un altíssim nivell adquisitiu.

Una altra parada imprescindible de Chipping Campden és l’església de St. James, amb una magnífica torre de 36 metres i un interior increïble, on hi ha custodiat un dels tapissos més antics d’Anglaterra. L’entorn de l’església, amb un cementiri molt gran i ben cuidat, ens va encantar.

On aparcar a Chipping Campden

A bona part del poble hi ha zona blava que cal pagar amb monedes, però si teniu sort, nosaltres vam poder deixar el cotxe a Swich Street, on no cal pagar. Vam aparcar a tres minuts caminant de l’església i a dos de High Street.

Broadway

Són molts els turistes que utilitzen Broadway com a campament base per a visitar els Cotswolds. De fet, bona part del petit poble està plena de petits hotels, B&B i restaurants, tot molt encarat als turistes.

Si viatgeu amb nens us recomanem que hi feu una parada. Hi ha un parc ple de gronxadors espectacular! Un indret perfecte per fer un pícnic amb els més petits. La feina va ser nostra per convèncer a la becària a l’hora de marxar.

ruta por los cotswolds broadway
Ara bé, la principal atracció del municipi està als afores. Parlem de la Broadway Tower, una torre força peculiar que durant la Segona Guerra Mundial va ser un punt estratègic de vigilància sobre els atacs aeris a aquesta zona.

Nosaltres no ho vam fer, però sapigueu que es pot pujar fins a dalt de tot, pagant 5 £ per adult. Diuen que les vistes de la zona són magnífiques, encara que des de la seva base la panoràmica també és molt bonica

On aparcar a Broadway

En un dels accessos al municipi hi ha una zona d’aparcament on és fàcil trobar-hi plaça.

Snowshill

Amb menys de 200 habitants, Snowshill va ser un dels pobles més petits que vam visitar. El carrer principal desemboca a l’Església de St. Barnabas, que data del segle XIX i que és famosa perquè just al davant hi té una cabina telefònica que l’ha convertit en un dels racons més fotografiats dels Cotswolds.

Snowshill també va ser l’escenari d’algunes escenes de la pel·lícula El diari de Briget Jones.

ruta por los cotswolds broadway snowshill

Al costat de l’església hi ha un pub i un parc amb gronxadors, perfectes per a passar una bona estona en família.

A més, si us agraden les flors, vam llegir que a Snowshill hi ha una granja anomenada Hill Barn Farm, a la qual es poden veure uns meravellosos camps de lavanda (4 £ per adult).

On aparcar a Snowshill

Hi ha un aparcament gratuït, molt ben senyalitzat, just a l’entrada del poble. Deixeu allí el cotxe perquè el poble té poc més d’un carrer i difícilment hi trobareu algun lloc per aparcar que no molesti als veïns.

On allotjar-se als Cotswolds

Tota la informació sobre els allotjaments on vam dormir durant la nostra ruta la trobareu a la guia que vam escriure sobre recórrer durant 3 dies els pobles més bonics dels Cotswolds.

Ara bé, comentar-vos que aquesta tercera nit vam passar-la a Halfway House a Kineton.

Sense cap mena de dubte va ser el millor allotjament de tots. Ubicat en un petit poble enmig del camp, es tracta d’un antic pub rehabilitat on disposen d’unes poques habitacions al pis superior. Molt bon i ben cuidat, com que disposaven de servei de menjador, vam aprofitar per sopar-hi una hamburguesa feta amb productes de proximitat que estava deliciosa.

L’esmorzar típicament anglès, també va ser el millor de tots els allotjaments. 100 % recomanable.

donde dormir en los Cotswolds

Potser la seva ubicació no és la millor, però si es disposa de cotxe és fàcil arribar-hi i ens va anar molt bé per la seva proximitat amb la Cotswolds Farm Park, on volíem anar l’endemà a primera hora del matí.

L’habitació triple amb esmorzar ens va costar 115 £.

El mapa de la ruta pels Cotswolds

Per acabar, compartim amb vosaltres el mapa de la ruta que vam seguir pels Cotswolds, amb tots els pobles marcats i també els allotjaments. Podeu veure el recorregut d’aquest segon dia de ruta seleccionant la informació a la part esquerra del mapa.

Codi ètic. Lliure

Aquest article està escrit en base a la nostra pròpia experiència, amb informació veraç que volem que et sigui útil a l’hora de planificar els teus viatges.

Tingues en compte que alguns enllaços d’aquest post poden ser d’afiliació. És a dir, si realitzes la compra d’un dels producte aquí esmentats seguint aquest enllaç rebrem una petita comissió que ens ajudarà a cobrir el manteniment del bloc. L’ús d’aquest enllaç, però, no incrementarà el preu final per a tu.

Ebook gratis

Hem publicat l’ebook
‘Viatjar amb nens. Guia pràctica per viatjar en família i no morir en l’intent’. Descarrega’l gratis!

Segueix-nos a

Qui som

Som l’Àlex, la Laia i la becària, una petita família viatgera de Tarragona.

Potser t’interessa

La nostra experiència visitant la Cotswolds Farm Park amb nens

El mes de juliol de 2019 vam estar tres dies de ruta pels Cotswolds, una de les zones més pintoresques d’Anglaterra. A part de visitar pobles i més pobles, el tercer dia de ruta vam decidir reservar unes hores per fer una activitat pensada exclusivament per la...

Publicitat

Laia Díaz

Nascuda a Tarragona, sóc periodista per formació i vocació. M'agraden els castells, les cireres i les xarxes socials i m'apassionen els viatges i la fotografia. En una altra vida vull ser viatgera a temps complet!
Reserva els hotels més barats pel teu pròxim viatge
Et regalem 10 € per la teva primera reserva hotelera
Beneficia’t d’un 7% de descompte en la teva assegurança de viatge
Activitats al millor preu amb guies de llengua hispana
Compara i compra els bitllets d’avió al millor preu
Troba les millors ofertes de cotxes de lloguer
Connexió 4G en tots els teus viatges amb un 5% de descompte
Necessites canviar moneda? Beneficia’t d’un descompte amb el codi ENFAMILIA

També et pot interessar

La nostra experiència visitant la Cotswolds Farm Park amb nens

0 Comments

Submit a Comment

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *