fbpx

Escapada de 5 dies a Bolonya i Florència amb un bebè de 4 mesos

by | 22 nov. 2018

Quan vam passar a ser una família de tres teníem clar que no volíem deixar de viatjar. Potser hauríem de canviar el ritme i escollir destinacions que no ens generessin inseguretats en relació a la petita, però, no volíem deixar de viatjar.

És per això que, poc després de néixer, vam comprar els bitllets d’avió del que seria el primer viatge internacional de l’Aina. Faríem una escapada de 5 dies a Bolonya i Florència amb un bebè de 4 mesos.

Vam escollir Itàlia per ser un destí no molt llunyà (no sabíem com aniria l’experiència de volar amb un bebè per primera vegada), on ens sentim com si fóssim a casa i on el pressupost no se’ns disparava gaire tenint en compte que viatjàvem la primera setmana d’agost.

Els vols

L’Aina tenia dos mesos i dos dies quan vam comprar els bitllets d’avió per volar fins a Bolonya.

Per aprofitar al màxim els 5 dies d’escapada vam optar per anar amb Ryanair i tornar amb Vueling. D’aquesta manera podíem sortir de l’aeroport de Barcelona molt aviat el primer dia i tornàvem a casa a la tarda/vespre del cinquè dia.

5 dies per bolonya i florencia amb un bebe

Hem de dir que l’experiència amb les dues companyies volant amb un bebè va ser molt bona.

Tot i això, volem destacar que, en el cas de Vueling, no ens van deixar fer la facturació online per poder assignar-nos, des del mostrador de facturació, seients més adients per anar amb la petita (a la part davantera de l’avió). A més, també ens van deixar embarcar de manera prioritària sense cap cost addicional, cosa que amb Ryanair no ens va passar. Amb Ryanair vam haver de pagar per poder seure tots tres junts.

La definició de la ruta

Crec que podríem dir que aquesta ha estat l’escapada que hem anat més sobre la marxa, bàsicament perquè no sabíem com s’adaptaria la petita viatgera. Tot i això, vam sortir de casa amb la idea de dividir els dies de visita de la següent manera i, us he de dir, que ho vam complir a la perfecció.

Viatjar amb un bebè va ser, almenys per nosaltres, més fàcil del que ens imaginàvem.

• Dia 1. Bolonya
  • Dia 2. Florència
  • Dia 3. Florència
  • Dia 4. Mòdena
  • Dia 5. Bolonya

L’allotjament a Bolonya

Encara que teníem intenció de visitar Florència dos dies, vam decidir agafar únicament un allotjament i dormir les quatre nits a Bolonya. Com que les comunicacions en tren entre Bolonya i Florència eren bones, vam decidir que ens mouríem aquest mitjà de transport cada dia i d’aquesta manera ens estalviàvem anar amb maletes amunt i avall.

Per un tema de comoditat, tot i que som molt fans dels B&B, vam decantar-nos per un apartament que vam reservar a través de Booking: la Residenza Ariosto.

La ubicació és perfecta per moure’t pel centre de Bologna i està a 10/15 minuts caminant de l’estació de tren, de manera que és fàcil moure a altres ciutats properes, cosa que buscàvem. L’apartament està molt nou, net i disposava de tots els estris de cuina necessaris.

Sense cost addicional, ens van proporcionar un bressol de viatge, el problema va ser que el matalàs del bressol era tan prim que es notaven tots els plàstics i ferros de la base, de manera que la nena va dormir cada nit enmig del nostre llit.

Això va acabar sent una mica incòmode perquè vam agafar una onada de calor i era gairebé impossible dormir sense l’aire condicionat encès. A més, l’aparell estava instal·lat just a sobre del llit, de manera que les nits van ser una mica incòmodes per a tots tres a causa de la calor, però res que no es pugui suportar.

Tot i ser un edifici molt antic, té ascensor/muntacàrregues, però és molt petit. Hi cap just una persona amb una maleta i per pujar el cotxet de nadó, aquest havia d’anar plegat, però ens va servir a la perfecció.

Dormir 4 nits en aquest apartament ens va costar 320 € (més la taxa turística de la ciutat que és de 5 € per persona, major de 14 anys, i nit).

El transport

Com ja hem comentat anteriorment, en aquesta ocasió vam decidir usar el tren com a mitjà de transport principal.

A través del web de Trenitalia vam poder consultar tots els horaris i els preus. Tingueu en compte que els bitllets de tren no són barats, sobretot si decidiu viatjar amb els Freccia, els trens d’alta velocitat.

Evidentment, els Freccia són molt més ràpids i còmodes que els regionals, però la diferència de preu és altíssima. Nosaltres només vam agafar un Freccia el primer dia que vam anar fins a Florència perquè volíem visitar la Galeria dell’Accademia i ens interessava estar més hores a la ciutat. El segon dia i el tercer, per anar fins a Mòdena, vam anar amb regionals i tan feliços.

5 dies per bolonya i florencia amb un bebe

Documentació

Per viatjar a Itàlia únicament cal el DNI. Els bebès també necessiten el DNI per volar i per passar els controls policials. Per això, us deixem aquest enllaç a un article on explica com sol·licitar el DNI d’un recent nascut per primera vegada.

L’assegurança de viatges

Tot i disposar de la targeta sanitària europea, anant amb la petita no ens volíem arriscar a viatjar sense assegurança. Nosaltres viatgem assegurats amb Mondo que ens ofereix unes cobertures molt àmplies en cas de necessitar qualsevol assistència durant el viatge. Si t’interessa, per ser el nostre lector, t’oferim un descompte directe del 5% a l’hora de contractar la teva assegurança de viatge.

Codi ètic. Lliure

Aquest article està escrit en base a la nostra pròpia experiència, amb informació veraç que volem que et sigui útil a l’hora de planificar els teus viatges.

Tingues en compte que alguns enllaços d’aquest post poden ser d’afiliació. És a dir, si realitzes la compra d’un dels producte aquí esmentats seguint aquest enllaç rebrem una petita comissió que ens ajudarà a cobrir el manteniment del bloc. L’ús d’aquest enllaç, però, no incrementarà el preu final per a tu.

Ebook gratis

Hem publicat l’ebook
‘Viatjar amb nens. Guia pràctica per viatjar en família i no morir en l’intent’. Descarrega’l gratis!

Segueix-nos a

Qui som

Som l’Àlex, la Laia i la becària, una petita família viatgera de Tarragona.

Potser t’interessa

Preguntes i respostes sobre el Carnaval de Venècia 2025

El programa d'actes del Carnaval de Venècia 2025 es farà públic a principis/mitjans de gener del proper any. Tot i així, les dates durant les quals se celebrarà la festivitat ja s'han anunciat oficialment, de manera que ja podeu anar reservant la vostra estada i les...

Publicitat

Laia Díaz

Nascuda a Tarragona, sóc periodista per formació i vocació. M'agraden els castells, les cireres i les xarxes socials i m'apassionen els viatges i la fotografia. En una altra vida vull ser viatgera a temps complet!
Reserva els hotels més barats pel teu pròxim viatge
Et regalem 10 € per la teva primera reserva hotelera
Beneficia’t d’un 5% de descompte en la teva assegurança de viatge
Activitats al millor preu amb guies de llengua hispana
Compara i compra els bitllets d’avió al millor preu
Troba les millors ofertes de cotxes de lloguer
Connexió 4G en tots els teus viatges amb un 5% de descompte

També et pot interessar

Preguntes i respostes sobre el Carnaval de Venècia 2025

0 Comments

Submit a Comment

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

error: Content is protected !!