fbpx

Escapada de 3 dies als mercadets de Nadal de l’Alsàcia

by | 27 set. 2017

Sóc una enamorada de l’ambient nadalenc. M’encanten els carrers plens de llums, comprar regals i omplir de detalls els embolcalls… Suposo que per això, des de feia molts anys, tenia moltes ganes de visitar algun indret al centre d’Europa on mantenen la tradició de fer mercadets de Nadal amb casetes de fusta i tot tipus de detalls que estan a anys llum de les decoracions Made in China que són més habituals en els mercats de casa nostra.

Així doncs, com que volíem fer una última escapada abans del naixement de la mini viatgera de la família, vam decidir que una opció tranquil·la i no molt costosa seria complir el somni i anar a conèixer l’esperit nadalenc d’algun racó d’Europa.

Finalment, el destí escollit va ser la regió de l’Alsàcia. Els motius?

• Únicament podíem estar fora tres dies (de dissabte a dilluns) i és una regió prou petita per moure’s fàcilment en cotxe sense haver de fer molts quilòmetres.
  • Els vols a l’aeroport de Basel-Mulhouse-Freiburg amb Easyjet sortien molt bé de preu i per horaris ens permetien marxar dissabte a primeríssima hora del matí i tornar dilluns al vespre, aprofitant així els tres dies al màxim.

Dates per visitar els mercadets de Nadal de l’Alsàcia

A la majoria d’indrets d’Europa els mercadets de Nadal se celebren, més o menys, des del darrer cap de setmana de novembre fins a cap d’any. El moment en què acostumen a estar més massificats és durant el pont del desembre, de manera que si podeu escapar-vos-hi algun altre cap de setmana o, fins i tot, entre setmana (els mercadets acostumen a obrir cada dia), molt millor perquè trobareu menys gent i també serà una mica més barat.

Els vols

Els vols els vam comprar amb Easyjet a principis de setembre. Els bitllets d’anada i tornada per a dues persones de Barcelona a l’aeroport de Basel-Mulhouse-Freiburg ens van costar 89€.

escapada de 3 dies a l'Alsàcia per Nadal

El cotxe de lloguer

El lloguer del cotxe, en aquesta ocasió, el vam fer amb Europcar, a través del buscador Rentalcars, perquè era qui ens oferia un preu més competitiu. Vam llogar un utilitari petit i, finalment, com que en el moment de la recollida no en tenien ens van acabar donant un Fiat 500X.

Heu de tenir en compte que l’aeroport de Basel-Mulhouse-Freiburg té sortida a dos països: França i Suïssa. D’aquesta manera podeu llogar el cotxe a la part francesa o a la part suïssa, ara bé, heu de tenir en compte que els preus canvien molt. A la part suïssa acostumen a ser bastant més cars, però, els vehicles inclouen directament pneumàtics d’hivern, mentre que a la part francesa els has de pagar a banda. En funció de l’època de l’any en què viatgeu us sortirà més a compte llogar-los a la part suïssa, tot i la diferència de preu.

En el nostre cas, a finals de novembre encara no acostuma a ser època de neu, així que vam optar per l’opció de llogar el cotxe a França.

L’allotjament

En funció del moment en què viatgeu és molt important reservar l’allotjament amb molta antelació, sobretot si teniu previst visitar la regió durant el pont del desembre. Els preus van pujant a mesura que s’acosten les dates i la disponibilitat baixa molt.

Nosaltres vam escollir Colmar com a base d’operacions, perquè està molt ben comunicada i, pràcticament, està al mig de l’Alsàcia i de tot el que volíem visitar. Vam reservar dues nits en una casa particular, el que els francesos anomenen Chambres d’Hotes, i que és l’equivalent als mundialment coneguts B&B. La reserva la vam fer a principis de setembre, gairebé tres mesos abans del viatge i ja ens vam trobar que molts llocs estaven plens. Per això dic que és important fer-ho amb antelació!

La nostra elecció va ser la Chambre d’Hotes Cour du Weinhof (Rue des Marchands, 12, Colmar), ubicada en ple centre de Colmar. Dues nits amb habitació doble (el bany estava fora de l’habitació, però era només per nosaltres) i esmorzar inclòs ens van sortir per 170€. La casa és increïble. Està netíssima i tots els detalls cuidats al mil·límetre. L’única queixa que tenim és que els propietaris no són el que se’n diria la simpatia personificada. Parlaven poc anglès, gairebé tot ens ho deien en francès i “si no ho entens, és problema teu”. Això sí, la ubicació, el preu i tota la resta, de 10!

escapada de 3 dies a l'Alsàcia per Nadal

La ruta per visitar els mercadets de Nadal de l’Alsàcia

El principal objectiu era visitar mercadets de Nadal, però també conèixer alguns dels pobles més bonics de la regió, així que a l’hora de planificar la ruta vam estar buscant on hi havia els mercadets més recomanats i també quins eren els municipis amb més encant. Com que les distàncies no són gaire llargues, portàvem una llarga llista de pobles, sabent que no els podríem fer tots, però d’aquesta manera vam anar improvisant una mica en funció de l’horari i del nostre cansament (jo estava embarassada de gairebé sis mesos i no sabíem on estaria el meu límit).

Finalment, la ruta que vam fer va ser:

• Dia 1: Eguisheim, Turckheim (totalment prescindible) i Kaysersberg
  • Dia 2: Estrasburg i Obernai
  • Dia 3: Colmar i Riquewihr

Colmar únicament consta el darrer dia perquè va ser el matí que vam decidir visitar-la més en profunditat, però, òbviament, cada tarda/vespre vam sortir a recórrer els seus carrers engalanats i tots els seus mercadets.

A excepció de Turckheim, poble al qual no li vam trobar gaire encant i el seu mercadet era molt i molt petit, la resta de poblets són altament recomanables i menció especial mereixen Colmar i Estrasburg que són ciutats amb uns centres històrics de conte.

En el cas que estigueu preparant una escapada a la regió de l’Alsàcia, potser també os pot interesar saber qué fer un dia a Estrasburg o tenir més informació sobre els pobles més bonics de l’Alsàcia i els seus mercadets de Nadal.

Més articles per preparar un viatge a l’Alsàcia:

Codi ètic. Lliure

Aquest article està escrit en base a la nostra pròpia experiència, amb informació veraç que volem que et sigui útil a l’hora de planificar els teus viatges.

Tingues en compte que alguns enllaços d’aquest post poden ser d’afiliació. És a dir, si realitzes la compra d’un dels producte aquí esmentats seguint aquest enllaç rebrem una petita comissió que ens ajudarà a cobrir el manteniment del bloc. L’ús d’aquest enllaç, però, no incrementarà el preu final per a tu.

Ebook gratis

Hem publicat l’ebook
‘Viatjar amb nens. Guia pràctica per viatjar en família i no morir en l’intent’. Descarrega’l gratis!

Segueix-nos a

Qui som

Soc la Laia, una periodista de Tarragona apassionada dels viatges i la fotografia.

Potser t’interessa

Josselin. Què fer al poble del castell reflectit al riu Oust

El nom de Josselin està estretament lligat al seu impressionant castell. Potser no heu sentit a parlar mai d'aquest poble, però és inevitable haver vist alguna vegada una imatge de la seva imponent fortalesa a la vora del riu Oust. Josselin és un poble molt petit, amb...

Publicitat

Laia Díaz

Nascuda a Tarragona, sóc periodista per formació i vocació. M'agraden els castells, les cireres i les xarxes socials i m'apassionen els viatges i la fotografia. En una altra vida vull ser viatgera a temps complet!
Reserva els hotels més barats pel teu pròxim viatge
Et regalem 10 € per la teva primera reserva hotelera
Beneficia’t d’un 5% de descompte en la teva assegurança de viatge
Activitats al millor preu amb guies de llengua hispana
Compara i compra els bitllets d’avió al millor preu
Troba les millors ofertes de cotxes de lloguer
Connexió 4G en tots els teus viatges amb un 5% de descompte

També et pot interessar

Josselin. Què fer al poble del castell reflectit al riu Oust

0 Comments

Submit a Comment

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

error: Content is protected !!