Si has arribat fins aquest article, segurament, és perquè ets pare o mare, o estàs a punt de ser-ho, i tens clar que l’arribada d’un nadó a la teva vida no té perquè implicar renunciar als viatges.

El primer que vull dir-te és enhorabona! Enhorabona per saber ignorar tots aquests comentaris que t’hauran anat dient durant els últims mesos o que pot ser que encara t’estiguin dient. Segur que has sentit més d’una vegada coses així com quan sigueu pares haureu de deixar de viatjar, amb un nadó no es pot viatjar, oblideu-vos de agafar un avió durant els propers anys

Tant se val. Deixeu que us ho diguin una i altra vegada, somrieu amablement i, a partir d’aquí, demostreu que no és cert. És possible viatjar amb un bebè. És més, per experiència pròpia us dic que potser aquesta sigui una de les coses més satisfactòries que m’ha donat la maternitat: l’oportunitat d’ensenyar-li a algú a voler descobrir el món.

Així doncs, si ja tens clar que vols viatjar amb el teu fill/a, és possible que els majors dubtes et sorgeixin a l’hora de decidir on. Com tots els pares, entre altres coses, estaràs buscant un lloc segur, on poder cobrir les necessitats bàsiques del nadó, sense que aquestes siguin un mal de cap, i que t’ofereixi les garanties sanitàries suficients per si es posa malalt.

Per aquest motiu li hem preguntat a 15 famílies viatgeres, acostumades a recórrer el món amb els seus petits, que ens recomanin quina és per a ells la millor destinació per viatjar amb un bebè per primera vegada.

Cantàbria segons Viajar con tres

Puente Viesgo va ser el destí que vam escollir per fer la primera escapada sent papis primerencs. Just el dia que el nostre nadó complia un mes, vam decidir celebrar-ho passant el cap de setmana en una posada rural de Cantabria.

Vam escollir aquesta destinació perquè buscàvem tranquil·litat, aire pur i naturalesa. Passejar per la via verda del Pas, sense trànsit, sentir el so del riu i contemplar el Monte del Castillo són plans senzills per gaudir sent un més a la família. Cantàbria amb nadons és una destinació perfecta.

Colòmbia i Cuba segons Algo que recordar

Tant Colòmbia com Cuba han estat dos destins que ens han sorprès gratament viatjant amb en Koke. Són llocs en els quals no hi ha molts canviadors, però sí molts nens i moltes persones que els adoren disposades a ajudar en tot el que necessitéssim. Sempre recordarem una parada que vam fer en un petit bar de carretera en l’eix cafeter on en preguntar si tenien trones de nadons, ens van treure diversos models. De que la voleu de fusta o de plàstic?

Són destinacions en què la convivència entre adults i nens es produeixen en pràcticament tots els àmbits de la vida i que ens han fet reflexionar amb tristesa sobre la forma de vida que portem a Europa en aquest sentit.

Interrail per Europa segons Viajando con chupetes

El nostre primer destí fora d’Espanya, després d’una experiència molt top a Menorca i un roadtrip per Andalusia, va ser visitar algunes de les principals ciutats Europees amb la nostra nena de 5 meses.

Vam xafar 5 països en 13 dies. Com? Fent un Interrail. Vam començar a la bonica Paris, seguint amb una visita ràpida als mercats nadalencs d’Estrasburg i Friburg abans de la nostra parada a Munic. Ens vam enamorar de Praga i vam acabar a Berlín.

Per què no deixar-se portar amb tren veient Europa des de la finestreta? Viatjar en tren per Europa, concretament, usant el passi d’Interrail, ho recomanem molt per la seva comoditat viatjant amb nadons i nens. Per què? Pots portar l’equipatge que vulguis, només has d’estar a l’estació 15 minuts abans de sortir el tren, tens més espai en els seients durant el viatge… Són alguns punts a favor per a aquest tipus de transport enfront de l’avió.

Més informació a l’article Interrail con bebé: recorriendo Europa.

Islàndia segons Los Viajes de Alba

Per a nosaltres una destinació ideal per viatjar amb nadons és Islàndia. No va ser el primer viatge de l’Ària fora d’Espanya, però quan tenia 11 mesos vam decidir visitar aquest país que ens va enamorar.

És molt fàcil arribar als llocs més turístics ja que tots tenen pàrquing molt a prop. Si no fos així, com passa per exemple amb la cascada Svartifoss, el camí es pot fer fàcil portant el nadó en una motxilla. Nosaltres vam tornar enamorats d’Islàndia i segur que repetirem en època d’estiu, per veure un paisatge completament diferent al que vam veure.

Un consell. Nosaltres ens vam endur un escalfa potets per si no trobàvem cap lloc per escalfar el menjar de l’Ària. Tot i que en tots els punts turístics hi ha cafeteria o restaurant, ens va anar molt bé portar-lo, ja que un dia vam haver de fer molts quilòmetres de cotxe.

Illes Cíes segons Molaviajar

Una de les millors platges del món està a Galícia, a les anomenades Illes Cíes, a la província de Pontevedra, un lloc increïble per a petits i grans. Fa uns anys hi vam anar amb la nostra filla Daniela i s’ho va passar molt bé els dos dies que vam ser-hi.

El passeig en vaixell de 40 minuts ja val la pena (sortides des de Vigo-Cangas-Baiona). De fet, si tens sort pots arribar a veure dofins seguint al vaixell. Un cop a les illes Cies toca muntar la tenda de campanya, ja que pots anar-hi a passar el dia o també fer-hi nit.

Hi ha tres restaurants i un petit supermercat amb les coses bàsiques i una platja amb sorra blanca que res té a envejar a Tailàndia. L’únic és que l’aigua està super freda! A més, podràs gaudir de la natura en estat pur, amb unes rutes de senderisme que et portaran fins als miradors més increïbles de l’illa.

Japó segons Apunts de viatge

Tot i el llarg viatge que suposa arribar fins al Japó, moure’s pel país amb un bebè resulta ser fluid, tranquil i molt segur. Hi vam anar quan la nostra Ariadna tenia un any i tres mesos i vam poder moure’ns per tot arreu amb tren, amb fàcil accés amb cotxet, tot i que s’haurien agraït més ascensors, però.

Vam poder fer de tot, des de visitar temples, castells i museus a pujar a veure els micos de Jigokudani o arribar-nos fins a l’illa de Miyajima. Fins i tot, l’alimentació no va ser tampoc cap problema: l’arròs i els noodles agraden a tots els nens, i als supermercats venen llet i pots infantils. Un país per a gaudir-lo els grans i els més petits!

millor destinació per viatjar amb un bebè per primera vegada

Japó segons Locos x los viajes

Quan em pregunten per un bon destí on viatjar amb un bebè, però fora d’Europa, aquest sens dubte és el Japó. Pot ser que a priori, per la distància que hi ha des d’Espanya, uns pares primerencs ni s’ho plantegin. Però, si les ànsies per viatjar lluny amb un bebè i ensenyar-li el món, et poden, Japó és una de les millors opcions.

L’amabilitat de la seva gent, les bones condicions higienico-sanitàries i la facilitat per desplaçar-se en trens bala, fan que pensem que és una destinació family friendly. Els nens occidentals són molt ben rebuts en aquest país. És fàcil trobar-hi qualsevol cosa que puguis necessitar per al nadó com bolquers o tovalloletes. Hi ha canviadors en moltes estacions de metro… I tot està extremadament net. Pel que si tens un nadó en edat de gatejar, no tinguis por, perquè, fins i tot, el metro està impol·lut!

La Selva Negra segons El Pachinko

El primer viatge amb nens és sempre el més complicat de tots. Nosaltres també teníem por de que els nostres fills fossin d’aquests que es passen el vol plorant, mentre la resta de passatgers ens assenyala amb el dit, o li pintin un bigoti a la Gioconda al Museu del Louvre. Per dissipar aquests temors de pares primerencs, sempre recomanem que abans de marxar de viatge a la destinació que sempre has somiat provis amb petites escapades a una destinació propera. Així ho vam fer amb el nostre primer fill, però un cop agafat l’impuls amb en Teo (Dinamarca, Islàndia, Suècia, Noruega, França, Corea del Sud, Flandes…) ens van agafar ganes de visitar la Selva Negra. Va ser la primera vegada que vam viatjar amb dos nens (Teo 3 anys i Oriol 5 mesos).

Primer vam visitar Legoland i el Playmobil Funpark perquè el gran s’ho passés d’allò més bé i després vam passar uns dies de relax al sud de la Selva Negra. Sens dubte, és una destinació molt recomanable per anar amb nens petits per la seva desbordant naturalesa, paisatges que semblen trets de les històries dels Germans Grimm i els poblets de conte que et vas trobant. A més, està molt ben preparat per a famílies amb bebès per les facilitats que et trobes en allotjaments, restaurants i amabilitat de la gent.

Més informació a l’article Diez consejos para viajar a la Selva Negra.

Lanzarote segons Entre 7 maletas

Una destinació que ens ha semblat ideal per viatjar amb nadons és Lanzarote. És una illa petita, fàcil de recórrer amb cotxe, amb moltes coses per veure (no només platja) i té bon clima tot l’any. Per la nostra experiència, les rutes en cotxe curtes són molt bona opció per als primers viatges dels menuts perquè pots parar quan ho necessitis. Ja ho vam fer a Mallorca i el sud de França i ens va anar genial també.

Recomanem reservar apartament, comprar tot el necessari allà per no anar carregats (bolquers, para-sol, menjar, etc.) i portar motxilla portabebès per a les visites com Lagomar, els Jameos del Agua o la Cueva de los Verdes. Viatjar amb la nadó i ensenyar-li el món és una cosa màgica!

Liverpool segons Maleta para tres

El nostre primer destí amb la petita, quan tenia només cinc mesos, va ser Liverpool. Els tres som Beatlemaníacs al límit i aquest era un destí tranquil sense grans recorreguts turístics que ens tinguessin tot el dia amunt i avall. A més, la gent de Liverpool va ser molt respectuosa, atenta i amable amb nosaltres i amb la petita; ens posaven tota mena de facilitats i ens cedien els espais en veure’ns amb la bebè.

Liverpool és una destinació per visitar sense presses, adaptant-vos al ritme del vostre nadó sense tenir l’amarga sensació d’estar perdent-vos coses. Podeu passejar tranquil·lament pels seus carrers i per l’Albert Dock o visitar el Museum of Liverpool. I, si com nosaltres, sou Beatlemaníacs esteu en el lloc ideal: visitar The Cavern, el museu The Beatles Story o fer el tour turístic Magical Mistery Tour, són algunes de les activitats que podeu fer i en les que us poden acompanyar els vostres nadons.

Maldivas segons Lichi Volador

Les Maldives va ser el destí que vam escollir per viatjar amb el nostre fill de tan sols 10 mesos. És una destinació que recomanem perquè permet gaudir de la més absoluta tranquil·litat i alhora organitzar activitats amb els menuts.

Escollir l’hotel que més s’ajusti a les vostres necessitats és primordial perquè les illes són molt petites i passareu molt de temps en ell. Platges increïbles i capvespres d’infart va ser el que vam trobar durant els dies que vam estar a Maldives.

Més informació a l’article Viajar a las Maldivas con un niño de 10 meses

Portugal segons Los viajes de Quim y Elena

El nostre primer viatge amb l’Éric va ser quan tenia 6 mesos. Vam triar Portugal per dues raons. Mai hi havíem estat i era una destinació propera. Vam anar-hi amb cotxe i potser vam pecar de prendremés coses de les necessàries. Una pífia va ser dormir en allotjaments molt petits. Quan ell dormia havíem de tenir poca llum i parlar en veu baixa, ja que només teníem una habitació i una cuina.

Dels errors se n’aprèn, però estem encantats de poder viatjar amb el nostre petit. A veure ara que ha arribat l’Àlex…

Praga segons areveure.cat

A diferència de com funcionem nosaltres, vam decidir molt a última hora on anar perquè primer volíem valorar com estaríem, com ens sentiríem i si ens hi veuríem amb força.

Just als dos mesos de néixer l’Ausiàs, ens vam animar a visitar Praga, una destinació que recomanem per a famílies amb nadons. Era finals d’agost i vam pensar que era una bona opció perquè es tracta d’un viatge en avió relativament curt, no hi fa massa calor, ofereix moltes possibilitats, s’hi podia fer una sortida d’un dia pels voltants (vam visitar el camp de concentració de Terezin) i ens permetia  l’opció d’allotjar-nos en un apartament cèntric, per a poder fer parades si ho necessitàvem. L’única cosa que canviaríem és el cotxet, les rodes se’ns quedaven atrapades a les llambordes, porteu un cotxet tot terreny o directament, motxilla.

millor destinació per viatjar amb un bebè per primera vegada

Toulose segons En busca del gran viaje

La primera destinació fora d’Espanya on vam viatjar amb la nostra petita de 2 anyets va ser Toulouse. És veritat que vam triar aquesta ciutat perquè era el lloc amb els vols més barats i amb una durada de només una hora. He de dir que no teníem unes expectatives molt altes, però ens va sorprendre molt gratament.

Durant la nostra escapada de 3 dies al país veí vam descobrir que té una gastronomia perfecta per menjar amb els més petits, és molt fàcil moure’s amb un carret de nadó pels seus carrers i és una ciutat molt còmoda per recórrer a peu.

También té un munt de jardins i parcs que són imprescindibles a l’hora de viatjar amb nens, diverses atraccions de cavallets repartidess per la ciutat i, a més, disposa de diversos museus pensats per visitar-los en família. Què més es pot demanar?

Més informació a l’article Toulose en familia.

millor destinació per viatjar amb un bebè per primera vegada

Venecia segons Una peineta en mi maleta

Passejar en góndola, creuar de pont en pont contemplant els canals, córrer darrere dels coloms a la Plaça de Sant Marc, visitar el Museu d’Història Natural, menjar una pizza de veritat o un deliciós gelat italià, pujar a la part alta del Campanile, comprar unes màscares i veure com els artesans les elaboren, visitar Burano amb les seves casetes de colors o fer una excursió a Murano per veure com creen aquestes precioses figuretes de vidre en les seves famoses fàbriques.

I no ens oblidem d’una cosa: córrer per on vulguem sense haver d’estar pendents que cotxes o motos ens puguin atropellar.

Qui va dir que Venècia no és una ciutat genial per visitar amb nens?

millor destinació per viatjar amb un bebè per primera vegada

Més articles sobre viatjar amb nens:

Estalvia 15 € en la teva propera reserva d’allotjament a Booking aquí
Aconsegueix un 10 % de descompte en la teva propera reserva a Booking aquí
Et regalem 25 € per la teva primera reserva amb Airbnb. Fes clic aquí
Reserva la teva assegurança de viatge amb un 5% de descompte aquí

Codi ètic: Aquest article està escrit en base a la nostra pròpia experiència, amb informació veraç que volem que et sigui útil a l’hora de planificar els teus viatges. Tingues en compte que alguns enllaços d’aquest post poden ser d’afiliació, és a dir, que si realitzes la compra d’un dels producte aquí esmentats seguint aquest enllaç rebrem una petita comissió que ens ajudarà a cobrir el manteniment del bloc, però l’ús d’aquest enllaç no incrementarà el preu final per a tu.