fbpx

Lanzarote en 4 dies. Planificació i guia per visitar l’illa amb cotxe de lloguer amb un bebè de 8 mesos

by | 15 nov. 2018

Volíem que les primeres vacances de Nadal de la nostra petita viatgera fossin especials, per això, vam fer un viatge que, uns mesos enrere, poc ens hauríem imaginat. Vam recórrer l’illa de Lanzarote en 4 dies amb cotxe de lloguer, amb un bebè de 8 mesos i amb els seus quatre avis d’acompanyants.

Sincerament, no podríem haver triat millor destinació per viatjar a principis de gener, amb una nena petita i amb quatre avis que tenen edats compreses entre 56 i 75 anys. No va ser un viatge esgotador d’aquells que estàvem acostumats a fer nosaltres sols, però va ser una escapada en família amb visites i activitats adaptades a totes les edats.

Si sou nous en això d’agafar avions amb petits i us esteu plantejant fer un viatge similar amb un bebè, podeu llegir la nostra experiència i els nostres consells sobre viatjar amb un bebè amb avió per primera vegada. Esperem que us siguin d’utilitat!

A continuació, us deixem tota la informació pràctica sobre l’organització del viatge i una breu guia de tot el que vam fer al llarg dels 4 dies que vam estar a Lanzarote.

Reserva de vol + allotjament

Tot i que sempre acostumem a reservar els vols i l’allotjament pel nostre compte, en aquesta ocasió vam contactar amb una agència de viatges, concretament amb Barceló Viajes – B the travel Brand, perquè l’opció que ens oferien de reservar un paquet amb el vol i l’allotjament ens sortia més barat que fer la reserva nosaltres mateixos.

Les dues companyies low cost que uneixen l’aeroport de Barcelona amb el de Lanzarote (ACE) són Ryanair i Vueling. Els bitllets ens sortien, més o menys, pel mateix preu, però, per dates, finalment, vam volar amb Vueling.

Pel que fa a l’allotjament, ens van oferir per escollir entre diferents hotels de característiques similars: complexes hotelers amb opció de tenir-ho tot inclòs.

Si sou lectors habituals del blog sabreu que a nosaltres no ens agrada gaire aquest estil de viatge, però la relació qualitat preu que ens oferien era molt bona. Així doncs, vam acabar escollint l’hotel H10 Lanzarote Princess, ubicat a la població de Playa Blanca, amb modalitat de mitja pensió.

Lanzarote per Nadal

Pel que fa a l’elecció de dates, en aquesta ocasió, vam tenir una certa flexibilitat per escollir. Per motius laborals, el viatge havia de ser durant les vacances escolars, però ens era igual fer-lo pels volts de Nadal, de cap d’any o de Reis.

L’elecció final la vam prendre tenint en compte el preu, ja que passar el cap d’any a l’illa ens suposa un increment de gairebé el doble que si hi anàvem just després d’any nou.

Penseu que bona part del turisme que rep l’illa és britànic, que busca fugir del fred de les dates nadalenques. Així doncs, a partir del dia 1 a molts d’ells se’ls acaben les vacances, de manera que els preus, tot i que a Espanya encara sigui temporada alta, baixen substancialment.

En el nostre cas, passar a l’illa els dies 30, 31 i 1 de desembre ens duplicava el pressupost. Per això, finalment, vam viatjar del 2 al 6 de gener.

Lloguer de cotxe

Com passa a la majoria d’illes, hi ha infinitat de companyies de lloguer de cotxes que ofereixen els seus serveis. A Lanzarote en trobareu d’internacionals i també d’altres de locals, com ara Cabrera Medina, que ofereixen preus molt competitius arran de l’alta oferta.

Després de comparar preus, finalment, tal com ja vam fer durant la nostra ruta de set dies per Islàndia i la ruta de vuit dies per Croàcia i Eslovènia, vam tornar a decidir-nos per Sixt, una companyia amb qui, fins ara, no hem tingut cap problema i considerem que sempre ens ha ofert un preu molt competitiu.

Per llogar un Opel Corsa amb una cadireta de bebè durant 4 dies vam pagar 160 €, amb assegurança a tot risc inclosa.

Assegurança de viatge

En aquesta ocasió, va ser la mateixa agència de viatges qui ens va oferir una assegurança de viatges en el moment de contractar el paquet.

Tot i això, ja sabeu que nosaltres viatgem assegurats amb Mondo que ens ofereix unes cobertures molt àmplies en cas de necessitar qualsevol assistència durant el viatge. Si t’interessa, per ser el nostre lector, t’oferim un descompte directe del 5% a l’hora de contractar la teva assegurança de viatge.

Visitar Lanzarote en 4 dies. La ruta

Tot i que sobre el calendari vam estar a Lanzarote durant 5 dies, a efectes pràctics, pels horaris dels vols, van ser 4. I és que el primer dia vam aterrar a primera hora de la tarda i el darrer vam enlairar-nos poc després de l’hora de dinar.

Dia 0

La primera tarda, vam dedicar-la a descobrir Playa Blanca, el municipi costaner on estava el nostre hotel, l’H10 Lanzarote Princess. Havíem sortit molt aviat al matí de casa i com que teníem el sopar inclòs, vam decidir prendre’ns-ho amb molta calma.

Playa Blanca es un poblet eminentment turístic, ple d’hotels i apartaments, amb restaurants, bars i establiments comercials destinats gairebé al 100% al turisme. Tot i que hi havia gent, esperàvem trobar-nos més ple, i passejar pel seu passeig a la posta de sol va ser una experiència molt agradable.

Dia 1

El primer dia sencer a l’illa vam dirigir-nos cap al nord, per descobrir alguns dels espais dissenyats per César Manrique, uns espais perfectament integrats a l’entorn natural de Lanzarote.

La primera parada va ser el Mirador del Río, des d’on es contemplen unes meravelloses vistes sobre l’arxipèlag Chinijo.

Vam continuar pels Jameos del Agua, un tub volcànic generat pel flux de lava del volcà de la Corona i on hi viu una espècie de cranc única i endèmica, coneguda com els “cangrejitos ciegos”. Es tracta d’uns petits crancs d’un centímetre de longitud, que són cecs i albins i que es poden veure fàcilment a l’interior de l’anomenat “jameo chico”.

Finalment, després de dinar a la població d’Arrieta, vam visitar la Cueva de los Verdes, una cova que també es troba a l’interior del túnel volcànic produït per l’erupció del volcà de la Corona.

Ens va quedar pendent la visita al Jardí dels Cactus, però tancava a les sis de la tarda i no vam arribar a temps.

Dia 2

La visita al Parc Nacional de Timanfaya va ser el principal objectiu del nostre segon dia a l’illa. De fet, tot i que ho explicarem més extensament en un altre article, visitar el Parc Nacional ens va ocupar tot el matí.

Un consell: aneu-hi ben puntuals perquè la zona d’aparcament per poder fer la ruta dels volcans amb autobús (no es pot fer de cap altra manera) és bastant limitada i si arribeu quan ja està plena, la cua que haureu de fer no serà pas ràpida ni curta.

Per dinar vam anar fins a la petita població de El Golfo, ja que, a continuació, ens vam dirigir fins a Los Hervideros. Es tracta d’uns penya-segats formats per lava on és espectacular veure com trenquen les onades. Hi ha diferents camins i balcons que es poden recórrer, però és important tenir molta precaució sobretot els dies de mala mar.

Dia 3

No volíem marxar de Lanzarote sense trepitjar una mica de platja. Tot i que la temperatura era molt agradable, no era ni molt menys, com per estirar-se al sol com una gamba, però si que convidava a fer uns bons passeigs per la costa.

És per aquest motiu que vam anar fins a la zona protegida de la Punta del Papagayo. Cal pagar 2 € per accedir-hi amb vehicle privat, però és l’única manera d’arribar-hi. Són platges increïbles i a principis del mes de gener, la veritat és que venia molt de gust quedar-s’hi a passar l’estona.

A l’hora de dinar ens vam dirigir fins a la població de Femés, un dels punts més alts de l’illa i on hi ha un mirador des d’on contemplar unes magnífiques vistes sobre Lanzarote. Menció especial mereix el restaurant Casa Emiliano, on vam menjar un cabrit, típic de la zona, espectacular!

Després de dinar vam dirigir-nos cap a l’hotel per aprofitar la piscina climatitzada i descansar una estona. I és que la nostra petita viatgera havia d’agafar forces per veure per primera vegada l’arribada dels Reis Mags!

Lanzarote en 4 dies

Dia 4

El dia de Reis vam tenir el matí sencer per acabar de descobrir alguns indrets de l’illa abans d’haver d’agafar l’avió a primera hora de la tarda.

Així doncs, després d’aprofitar per fer algunes compres de darrera hora en algunes de les botigues de Playa Blanca (hi ha preus realment molt competitius), ens vam dirigir cap al centre de l’illa.

La nostra darrera parada va ser Teguise, molt conegut pel mercadet d’artesania que acull tots els diumenges. No ens va coincidir amb dia de mercat, però la passejada pel poble, abans d’anar cap a l’aeroport, ens va semblar molt agradable.

Com podeu veure, vam deixar de banda poblacions més grans com Arrecife o Puerto del Carmen. El motiu és que vam voler prioritzar zones més naturals, enfront de municipis dedicats gairebé en exclusivitat al turisme.

Mapa de Lanzarote

A continuació, us deixem un mapa amb els principals punts d’interès que vam visitar i les diferents rutes per carretera que vam seguir cada un dels dies.

Codi ètic. Lliure

Aquest article està escrit en base a la nostra pròpia experiència, amb informació veraç que volem que et sigui útil a l’hora de planificar els teus viatges.

Tingues en compte que alguns enllaços d’aquest post poden ser d’afiliació. És a dir, si realitzes la compra d’un dels producte aquí esmentats seguint aquest enllaç rebrem una petita comissió que ens ajudarà a cobrir el manteniment del bloc. L’ús d’aquest enllaç, però, no incrementarà el preu final per a tu.

Ebook gratis

Hem publicat l’ebook
‘Viatjar amb nens. Guia pràctica per viatjar en família i no morir en l’intent’. Descarrega’l gratis!

Segueix-nos a

Qui som

Som l’Àlex, la Laia i la becària, una petita família viatgera de Tarragona.

Potser t’interessa

Publicitat

Laia Díaz

Nascuda a Tarragona, sóc periodista per formació i vocació. M'agraden els castells, les cireres i les xarxes socials i m'apassionen els viatges i la fotografia. En una altra vida vull ser viatgera a temps complet!
Reserva els hotels més barats pel teu pròxim viatge
Et regalem 10 € per la teva primera reserva hotelera
Beneficia’t d’un 5% de descompte en la teva assegurança de viatge
Activitats al millor preu amb guies de llengua hispana
Compara i compra els bitllets d’avió al millor preu
Troba les millors ofertes de cotxes de lloguer
Connexió 4G en tots els teus viatges amb un 5% de descompte

També et pot interessar

0 Comments

Submit a Comment

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

error: Content is protected !!